Dlaczego regularne mycie samochodu jest ważne?

Poza oczywistymi względami estetycznymi (samochód jest często wizytówką jego właściciela) zabrudzenia komunikacyjne osiadające na powierzchni lakieru mają szkodliwy wpływ na jego stan i jakość.

Drobne cząsteczki brudu zalegające na powierzchni auta "zapychają pory" lakieru przyśpieszając przebieg procesów chemicznej degradacji powłoki lakieru.

Azotany (substancje zawarte min. w zanieczyszczeniach komunikacyjnych) atakują zewnętrzne krawędzie kryształów barwika niszcząc je bezpowrotnie.

Ponadto zabrudzenia pozostające przez długi czas na powierzchni lakieru "utrwalają się" tworząc konglomeraty, których usunięcie wymaga użycia silnie działających środków chemicznych lub wzmożonej ingerencji mechanicznej (intensywne gąbkowanie, szczotkowanie).

MYCIE RĘCZNE

Mycie ręczne należy do usług bardzo bezpiecznych pod warunkiem zachowania właściwych zasad technologii oraz używania odpowiednich środków chemicznych i akcesoriów do mycia.

Należy zwrócić uwagę i pamiętać by pod żadnym pozorem nie podejmować czynności mycia gąbką lub szczotką bez uprzedniego zmycia pod ciśnieniem wierzchniej warstwy brudu i piasku zalegającego na powierzchni Twojego samochodu.

Ważny jest też stan akcesoriów (gąbki, szczotki), które powinny być starannie wypłukane i utrzymane w nienagannym stanie.

Każdy, kto troszczy się o bezpieczeństwo i dokładność mycia ręcznego postępuje według zbliżonego schematu:

1. wprowadzenie pojazdu na stanowisko mycia,

2. naniesienie na pojazd (opryskiwacz niskociśnieniowy) środka do mycia wstępnego, którego zadaniem jest rozmiękczenie wierzchniej warstwy zabrudzeń. Środek nakłada się od dołu ku górze tak, by na partie najbardziej zabrudzone działał najdłużej.

3. dokładne spłukanie pojazdu wodą przy użyciu urządzenia wysokociśnieniowego.
Płukanie winno odbywać się od tyłu pojazdu ku jego przodowi - w kierunku odwrotnym do powstających i przywierających na pojeździe zabrudzeń.

4. naniesienie zasadniczego środka myjącego na powierzchnię pojazdu (kąpiel piany z wiaderka lub urządzeniem pianotwórczym bezpośrednio na mytą powierzchnię)

5. mycie zasadnicze - gąbka lub szczotka.
Mycie winno odbywać się od dachu ku dołowi (od najmniej zabrudzonych powierzchni).

6. mycie progów wewnętrznych i kół
UŻYWAJ INNEJ GĄBKI LUB SZCZOTKI NIŻ TEJ, KTÓRĄ MYJESZ KAROSERIĘ
Pozwoli Ci to na uniknięcie zarysowań lakieru w trakcie kolejnego mycia pojazdu.

7. dokładne spłukanie pojazdu wodą przy użyciu urządzenia wysokociśnieniowego.
Płukanie ma na celu usunięcie pozostałości brudu i myjących środków chemicznych.

8. woskowanie pojazdu hydrowoskiem,

9. ponowne spłukanie pojazdu,

10. usunięcie nadmiaru wody z powierzchni auta miękkimi i bezpiecznymi ściągaczkami,

11. wytarcie auta do sucha,

12. wydmuchanie trudno dostępnych zakamarków sprężonym powietrzem (wycieraczki, lusterka, klamki i zamki, uszczelki przy szybach itp.)

13. wyprowadzenie pojazdu ze stanowiska mycia.